Ders saatleri
Ders haftada üç saat olup, birer saatlik oturumlardan oluşmaktadır.
Dersler
Pater, I. de, and J. J. Lissauer. Planetary Sciences. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2001. ISBN: 9780521482196.
Lowrie, W. Fundamentals of Geophysics. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1997. ISBN: 9780521467285.
Diğer kitaplar
Dersler, interaktif öğrenme yaklaşımı ile biçimlendirilecektir. Öğrenci katılımı (yorumlar, sorular, tartışmalar vs.) bu öğrenme yönteminin başarıya ulaşması için zaruridir. Sınıfa gelmeden önce derse ilişkin okumayı yapmış olmanız gerektiğine dikkat ediniz. Notunuzun ±%3’lük kısmı derse katılım ve derse hazırlıklı gelmeye dayanmaktadır.
Soru Takımları
Soru takımlarının çözümleri yaklaşık olarak bir hafta teslim edilmelidir. Bu çözümler gene bir hafta içinde değerlendirilip size geri verilecektir. Ev ödevlerinin ana maksadı bir öğretme vasıtasıdır. Bu maksada ulaşmada öğrenciler araında işbirliği faydalı olabilir. Aşağıdaki yaklaşımın uygun olduğunu düşünmekteyiz: İlk olarak, soru takımının çözümüne ilişkin olarak öğrencinin yalnız başına makul bir zaman geçirmesidir. Daha sonra sınıf arkadaşları ile yaklaşımların tartışılması ya da sorularla bize gelinmesi konusunda konusunda rahat davranabilirsiniz.
Sınavlar
İki tane birer saatlik sınav yapılacaktır: (i) Dönemortası sınavı (ii) Dönemsonu sınavı. Bu her iki sınavın dönem sonu notuna etkisi eşit olacaktır.
Makale
Dönemin son dersinde beş-sayfalık bir makale teslim edilmelidir. Makale notunun önemli bir kısmı makale düzenine dayanacaktır. Makale düzeni son taslaktan yaklaşık dört hafta önce tamamlanmalıdır. Makale hakkında yönlendirici ve ek bilgiler için size dağıtılan kağıta bakınız.
Sunum
Öğrenciler dönemin son iki dersinde dönem makalesine ilişkin beş dakikalık sunumlar yapacaklardır.
Notlandırma
Ders notu aşağıdaki oranların ortalaması olacaktır:
ETKİNLİKLER | ORANLAR |
---|
Soru takımlarının çözümleri | %40 |
Makale ve sunum | %20 |
Dönemortası sınavı | %20 |
Dönemsonu sınavı | %20 |
Sınıf-içi katılımlar ve tartışmalar | ±%2-3 |