Geri: Dersten Beklentiler

1 İmgeler ve tarih
1.1 Neden fotoğraflara bakarız?


Yaş kaygısı posteri: yaş ve kimlik


Anıt mezar: ulus ve kimlik


Aile resimleri


1950'li yıllarda Mutlu aileler

Bu ünite, fotoğrafları sosyal veri olarak analiz etmek ve yorumlamak için bir giriştir. Çoğumuz hayatımızın hemen hemen her günü fotoğraflara bakarız: medyada reklam panolarında, belki de bir galeride, hatta iş başında. Genellikle bunlara sadece şöyle bir bakar geçeriz. Çoğumuz ise kendimiz yaparız: ailemizin, sevdiklerimizin, arkadaşlarımızın, olayların, ilgilendiklerimizin resimlerini çekeriz. Ancak, pek azımız, fotoğraflara yakından ve dikkatle görsel veri olarak baksak da; fotoğraflar, toplum hakkındaki fikirlerimizi gösterir ve destekler. O zaman, sosyal bilimciler olarak etkili olabilmemiz için, imgelerin nasıl analiz edilip yorumlanabileceğini incelememiz gerekir.

Bu ünite, pek çok Açık Üniversite ünitelerinde kullanılan sayısal veriler, görüşme kayıtları, akademik bir dergi makalesi, ya da bir ders kitabı çalışıyormuş gibi fotoğrafları da çalışabilmemiz için gereken yöntemler hakkındadır.

Veri ve delil olarak fotoğrafların konumu nedir? Örneğin, haber ve reklam resimleri arasında gerçekte herhangi bir fark var mı? Sosyal bilimciler olarak, belgesel fotoğrafları 'okumak' veya analiz etmek konusundaki yaklaşımımız ne olmalıdır? Fotoğrafları, cinsiyet, etnik köken, sınıf ve milliyet gibi modern toplumun temel öğeleri hakkında bizi bilgilendirmeleri için kullanabilir miyiz? Her durumda, bu sorulara verdiğimiz cevapları daha geniş bir bakış açısıyla ders temalarımızla ilişkilendirmeliyiz: yani belirsizlik ve çeşitlilik; yapı ve amil; bilgi ve bilme ile.

Görsel imgeler, bilgi birikiminin bir parçası olarak sosyal bilimcilerin yaptıkları araştırmaları destekleyecek örnekler oluşturur. Bu imgelerden elde edilen veriler, sosyal bilimler çalışmalarının bir parçası olup açıklayıcı kuramlar geliştirmek ve bilgi üretmenin yanısıra üretilmiş bilginin nasıl üretildiğini yorumlamakta da kullanılırlar. Bu, dersimizin teması olan yapı ve amil temasıyla da ilgilidir ve veri olarak kullanılan imgeleri kim üretmektedir sorusunu da beraberinde getirir. Kontrol kimde? Fotoğrafçıda mı, bakanda mı, yoksa resimde temsil edilenlerde mi? Ya da kültür, sosyal beklentiler veya hükümetler, şirketler gibi daha yapısal güçler mi neyin üretileceğini kontrol ederler? İmgeler belirsizliği ifade etmek için kullanılabilir; sosyal ve kültürel çeşitlilik ile değişimi örnekleyebilirler.

İleri: 1.2 Hareketsiz fotoğrafın dolaysızlığı