Geri: 1.4.8 Özet

1 Genel Bakış
1.5 Bilgilerinizi düzenlemek
1.5.1 Neden düzenli olmak önemlidir?

Bugün dünya sizi bir gerçekler bombardımanına tutar. Bir sürü kaynaktan size doğru gelen öyle çok bilgi vardır ki, verimli bir şekilde çalışabilmek için bu bilgilerin hepsini düzenlemek için bir sisteminiz olması gerekir. Tipik bir günde ihtiyacınız olan bilgiyi bulabilmek için ne kadar vakit harcıyorsunuz, bir düşünün.
Etkinlik 11
Bir öğrenci olan Jo, GM gıdaları üzerine bir ödev hazırlamak için bazı kaynaklar belirlemiştir. Aşağıdaki üç resme bakarak Jo bunları kullanmak isterse ne gibi sorunlarla karşılaşabileceğini saptamaya çalışın.




Cevap Bizim aklımıza gelenler şöyle:

Resim 1: - Bunların Jo'nun baktığı bazı kaynaklar hakkında aldığı notlar olduğunu düşünüyoruz. Hatta notların arasında önemli olarak işaretlenmiş bir alıntı bile var. Ancak notlar ya da alıntının nereden geldiğine dair bir kitap veya makale ismi not alınmamış.

Resim 2: Bunun bir dergideki makalenin fotokopisi olduğunu düşünüyoruz ama pek de iyi bir kopya değil çünkü fotokopici yukarıdan makalenin ve derginin ismini kesmiş.

Resim 3: Bunun bir kaynakçanın parçası olduğunu düşünüyoruz. Bir makale ya da kitabın kaynakçası olabilir ama pek de ipucu yok. Bir kitap bölümü ya da dergi makalesi de olabilir, bir alıntı da. Jo neden bu kadar önemli olduğunu hatırlayamıyor.

Jo'nun bunları bir ödev içerisinde kullanabilmesi için tam kaynak listesine ihtiyacı var. Jo'nun bunları kullanmak istiyorsa, her bir kaynağı yeniden bulmak için yeniden vakit harcaması gerekecek. Baştan daha düzenli çalışarak daha sonrası için zaman kaybını önleyebilirsiniz.

İleri: 1.5.2 Kendinizi organize etmenin yolları