ECON 159: Oyun Teorisi

Ders 18 - Mükemmel olmayan bilgi: bilgi kümeleri ve alt-oyun mükemmelleştirmesi

Genel Açıklama:

Ara sınavdan önceki ve sonraki konuları birleştiren, hem eş anlı hem de ardışık parçaları olan oyunları ele alırız. Bir oyunun içinde oyuncunun bilmediği şeyleri bilgi kümesi ile temsil ederiz: oyuncunun aralarından ayırt edemeyeceği nodların bir koleksiyonu. Bu mükemmel olmayan bilgili oyunları tanımlamamıza ve resmi olarak alt-oyunları tanımlamamıza izin verir. Sonra strateji tanımımızı mükemmel olmayan bilgili oyunlara genişletiriz ve bunu bu tip oyunların normal biçimini (getiri matrisini) oluşturmada kullanırız. Buradaki anahtar fikir şudur, önemli olan bilgidir, tek başına zaman değildir. Bu tip oyunlardaki Nash dengelerinin hepsinin akla yatkın olmadığını gösteririz: bazıları geriye dönük çıkarım ile uyuşmaz, bazıları bazı (erişilmeyen) alt-oyunlarda Nash olmayan davranışlar içerir. Bunu çözmek için daha rafine bir denge kavramı ortaya getiririz, buna alt oyun mükemmel dengesi denir.

Okuma Listesi:

Stratejiler ve Oyunlar: Teori ve Uygulama. (Dutta): Ünite 13.

Strateji: Oyun teorisine Giriş. (Watson): Ünite 15-16, 19.

Video:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



.mp4 formatında bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.

Video Metini: PDF

Ders Notu: PDF

Problem Ödevi 8: PDF