Geri: 1.2.1 Aramanızı planlamak

1.2.2 Anahtar kelimeleri seçmek

Anahtar kelimeler, aradığınız konuyu tanımlamak için önemli olan sözcüklerdir. Bu kelimelerin önemi, şirketlerin arama motorlarında üst sıralara çıkabilmeleri için ne tür anahtar kelimeler kullanmaları gerektiği üzerine danışmanlık yapan pek çok şirketten oluşmuş bir piyasanın varlığından bellidir. Çoğunlukla, tekrarlayan bir süreçte anahtar kelime araması yaparız, öyle ki, ilk denemede doğru kelimeleri bulamadıysak, aldığımız sonuçlara göre ince ayar yaparak aramaya devam ederiz.

Ancak belirli bir bilgi arıyorsanız, anahtar kelimeleri seçerken sistematik bir yaklaşım izlemek bazen daha iyidir. Aşağıdaki örneği inceleyin.

Bu, bir yazarın, farklı terimler kullanarak ifade ettiği şeyleri de bulmanızı sağlayacaktır. Araştırma yaparken, eşanlamlı kelimeleri ve alternatif konu sözcüklerini de kullanmak çok önemlidir çünkü böylece işe yarayabilecek bir şeyleri gözden kaçırma ihtimali azalmış olur. Ama aradığınız kelimeler için her zaman makul başka karşılıklar bulamazsanız hemen endişelenmeyin çünkü olmayabilir. Bu örnekte şunları kullanabilirim: Bu yaklaşımı kullanarak, bir arama motoru, bir veritabanı veya elektronik bir dergi gibi, herhangi bir kaynağı taramak için kullanabileceğim bir arama ifadesi yarattım.
İleri: 1.2.3 Temel ilkeler