Öğretim Üyesi Tarafından Ders Takdimi - Video Bu sayfaya video eklenecek. Nergis .pdf dosyası için tıklayınız.
Evet, amaç öğrencilere ilk olarak fiziği tanıtmaktır.
Bir başka deyişle, hesaba dayalı fiziği öğretmektir. Birçok öğrenci
lisede bu bilgilerin bazılarını zaten görmüştür. Fakat çoğunu değil. Ve
İlk fizik dersi olan 8.01 dersi, bu dersin özü olan Newton Mekaniğini
kapsar.
Öğretim üyesine bağlı olarak, ayrıca biraz akışkanlar
mekaniğinden ve biraz da kinetik gaz teorisinden bahsederiz. Bu ders,
Enstitünün (MIT’nin)
zorunlu dersidir. Ya bu dersi ya da 8.012 olarak adlandırdığımız biraz
daha yüksek seviyede olan dersi almak zorundasınız. Öğrencileri
geleneksel sınavlara tabi tutarak değerlendiririz. Ders MIT’nin ana ders
salonu olan 26.100’ da veriliyor. Ve bundan sonra öğrenciler küçük
gruplar halinde profesörlerle görüşürler. Biz bunları çoğunlukla problem
çözülen uygulama ve ders tekrarı olarak adlandırırız. Her dersin bir
olay olduğunu düşünmek istiyorum. Ve, mümkün olduğu yerde, standart
müfredatın dışına çıkarım.
Nötron yıldızlarından bahsederim. Kara delikler
hakkında konuşurum. Big Bang kozmolojisinden söz ederim. Ve yeri
geldiğinde müzik aletlerinden bahsederim. Süpernova patlamaları hakkında
konuşurum. Ve daha sonra, son dersimde, öğrencilere MIT’deki ilk
günlerimde yapmış olduğum çalışmalarımdan, oldukça yüksekte uçan balonda
yapmış olduğum x-ışını astronomi gözlemlerimden bahsederim. Bu balonlar
bir tür Empire State Binası büyüklüğünde muazzam balonlardır ve yaklaşık
145.000 fit yüksekliğe çıkarlar. Ve bu benim son dersim. Ve bu dersin
hepsi gerçekten birer olaydır. OCW deki ders malzemeleri kinetik gaz
teorisinden, akışkanlar mekaniğinden ve Newton mekaniğinden beklediğiniz
standart materyallere ilaveten benim derslerimdir.
Daha önce de belirttiğim gibi, mümkün olduğu kadar
biraz bunun ötesine gitmeyi deniyor ve denklemler aracılığıyla
öğrencilerin olayları görmelerini sağlıyorum. Ve, böyle yaparak, müzik
enstrümanlarının, süpernova patlamalarının, kara deliklerin, nötron
yıldızlarının farkında olmalarını sağlıyorum. Bunu sadece yeri geldiği
zaman yapıyorum. Fakat bunun yerinin geldiği pek çok yer var. Bu yüzden
benim amacım onlara birçok konuyu anlatmak ve onların denklemler
üzerinde kafa yormalarını sağlamak değildir.
Benim amacım onların yaşamları boyunca hatırlayacakları
birkaç temel şeyi anlatmak değildir. Fiziğe artık hiç ihtiyaçları olmasa
bile, öğrencilerin fiziğin güzelliğini görmelerini istiyorum. Fiziği
sevmelerini istiyorum.
|