Syllabus / Programın Özeti

Ders Saatleri
Dersler: Haftada/ 2 oturum, her oturum/ 1’er saat
Alıntı-Atıflar: Haftada/ 1 oturum, oturum/ 1 saat

Tanımı
Bu Akademik programın iki amacı bulunmaktadır: Birincisi: Filozofların ne hakkında ve ne için düşündüklerini izlemek. Bu kısım, zaman içinde değişmeden devam eden, örneğin: Tanrının mevcudiyeti; akıl ve inanç; kişisel benlik ve ölümsüzlük; hür irade, ahlaksal sorumluluk; ahlaksal davranış standartları; gibi konular üzerindeki düşüncelerin ele alınması şeklinde yürütülecektir. Felsefe Tarihinin önemli geçmiş ve günümüz düşünürlerinin görüşlerini içeren okuma parçalarından, bu kısımda yararlanılacaktır. İkinci Hedef: düşünme yetenekleriniz ile, çok daha genel olarak, tenkit edici ve bireysel görüşünüzü oluşturmak ve bunu savunma yeteneklerinizi arttırmaktır.

Ders metinleri Gerekli ve şart.
Alıntı ve atıf için: Feinberg, Joel and Russ Shafer-Landau, eds. Reason and Responsibility, 12th ed. New York, NY: Oxford Uni. Press 2003/ISBN: 0534543510.
Tavsiye edilen : Woodhouse, Mark B. A Preface to Philosophy, Belmont, CA: Wadsworth, 2003. ISBN 053459544.

Gerekenler
Okuma, tartışma ve verilen okuma parçaları üzerinde yazı yazma, bu sınıfın ana faaliyetleridir. (Dışarda yapılacak araştırmaya gerek olmayacaktır.) Her ders için bir okuma (parçası/metni) vardır. Bazıları çok güç olup, dikkatli çalışma gerektirmektedir. Verilen okumaları, ilgili dersten önce bitirmiş olmanız şarttır, çünkü, her ders, okunulan ya da değinilen metin içeriği hakkında dinleyenin önceden bilgili olduğu varsayımına göre hazırlanmıştır.

Tüm derslerde ve bu derslerin tüm alıntı ve atıf kısımlarında derse devam (etmiş olmak) şarttır. Dersler, okuma metinlerinde yer almayan önemli malzemelerin takdimini içerecektir. Yukarda da belirtildiği gibi, programın bir hedefi de, öğrencinin tenkit edici ve görüş savunucu yeteneklerinin geliştirilmesine yardım etmektir. Bundan dolayı ve iletişim-yoğun-kurs-gereklerini layıkıyle karşılayabilmek için, derslere kesin olarak katılmak, akademik programın önem taşıyan bir parçasıdır.

(KKESSI) ve (İY) Konular İçin Kriterler

(KKESSİ) Klasik Konular, Edebiyat, Sanat, Sosyal İlimler’de, ve (İY) İletişim-yoğun konular için, 3-5 defada verilecek en az 20 sayfalık yazılı ödev olacaktır. Bu 3-5 ödevden en az bir tanesinin gözden geçirilip yeniden sunulmuş olması şarttır. (KKESSİ)’de (İY) konular, takdimi, öğrenci tarafından yönlendirilen tartışma veya sınıfın katılım yolları ile, öğrencilere, sözlü ifade için içerikli olanak da yaratmalıdır. Öğrencilerin yazılı çalışmalarına ve içerikli sözlü pratiklerine yeterli dikkat ve itinanın gösterilmesini garanti için, (KKESSI) de (İY) konularında bir öğrenci kesimi/grubunun azami sayısı 18 olarak saptanmıştır. Kesim ya da gruplara ayrılmadan yapılan (sadece fakülte üyesi hocanın sorumlu olduğu) öğretimlerde, konuya bir de yazılı metni yazanın da ilave edilmesi halinde, istisnai olarak bu sayı 25’e kadar yükselebilir.

%20 Atıf-Alıntı Derecesi:
Alıntı-atıf değerlendirmesi, derslere devam, hazırlık derecesi, tartışmalara katkı ile, 2 görüşün, analizi üzerinde (2-3) sayfalık egzersiz dahil, herhangi yazılı veya sözlü ödev üzerinden değerlendirilecektir. İki egzersiz, toplam olarak en az beş sayfa olmalıdır.

%60 puanlık (5’er sayfalık) Üç Paper :
Ödev konuları öğrencilere önceden verilecek ve sınıfta görülmüş olan malzemelerden yararlanarak konuyu analiz etmeleri ve tartışmaları istenecektir. Bu ödevler için gereken yönlendirmeleri içeren Rehber’ler, öğrencilere sınıfta dağıtılacakdır. (Üç Ödev, toplam olarak en az onbeş sayfa olmalıdır.) Ya birinci, yada ikinci ödev’in yeniden yazılması ve yeniden sunulması şarttır. (Bu, İY gerekler çerçevesinde, tüm öğrencilerden yapmaları talep edilecek bir gerekliliktir.) Gözden geçirilmiş Ödev’den alacağınız not, her iki versiyon için aldığınız notların ortalamasından oluşacaktır. (Unutmayın, gözden geçirilmiş Ödev’lerin, daha yüksek standarda ulaşmış olması aranır.) (Bu yüzden) Birinci kağıdınızı gözden geçirmeniz, hararetle tavsiye olunur.
Not: Ödevler, Öğretici Asistanınıza elektronik yoldan ulaştırılmalıdır. Ödev’inizin ulaşmasını temin etmek, sizin sorumluluğunuzdur. ÖA, sizden bunun bir de kaplı-metin halinde basımını da talep edebilir.

%20 Son Sınav:
Dönem sonunda, dönem boyunca görülmüş konular üzerinde, 3-saatlik bir sınava girmeniz istenecektir. Son Sınav en az 2/3 etüd formasında olacak ve etüd soruları, dönemin son dersinde dağıtılacaktır. Sınav, kapalı-notlar ve kapalı-kitaplar, şartlarında yapılacaktır. (Ara sınavı olmayacaktır). Sınav saati ve tarihi, Takvim Bürosu, Son Sınav Programı tarafından tespit edilecektir. Bu program ve takvimi önceden öğrenin ve bir çatışma olması halinde Ofis’i derhal haberdar edin.
Not: Başka bir tarihte yapılması, Sınav Gün ve Programı tespit Bürosunca kabul olunmadığı sürece, öğrencilerin sınava beirtilmiş tarihte girmeleri gerekmektedir. Tek sınavınız dahi olsa, tatil için şehirden önceden ayrılmak maksadıyla sınavlara erken bir tarihte girmek talebi, kabul edilmeyecektir. Sınav tarihini öğrenmeden, uçak rezervasyonunda bulunmayın. Hazırlanan bir metnin geç kabulü, peşinen ve en başta bir uzatma tanınmamış ise, yalnız istisnai şartlarda, ve örneğin, B+’dan B’ye inme şeklinde, gün başına derecenin 1/3 cezalandırılması karşılığı kabul edilecektir. Yukarda belirtilmiş olan not verme alanlarından herhangibiri içinde başarısızlık, kursta başarısızlıkla sonuçlanacaktır.

ÇALIŞMALAR NOT ORANLARI
Alıntı- atıflar %20
(5’er sayfalık) Üç Ödev %60
Son Sınav %20

Çalıntı Fikir-Görüş
Bu kursta, Plagiarism'e, (yani başkasına ait bir görüş ve/veya fikri kendisininmiş gibi sunmaya), veya dürüst olmayan diğer akademik yollara baş vurulmasına hoşgörü gösterilmeyecektir. Neyin fikir-görüş hırsızlığı oluşturduğu ve sayıldığı konusunda tereddüdünüz var ise, veya, bir kaynağa doğru olarak ne şekilde atıfta bulunulabileceği hakkında, Hocanız veya ÖA'na danışabilirsiniz. Diğer çeşit akademik dürüstsüzlük: sınavlarda aldatmaca, iki sınav yanıtı verme, dürüst olmayan tutumlara yardımcı olma ve kayıtlarda sahtecilik yapmaktır. Eğer akademik dürüstsüzlük ispatlanır ise, en azından sınavda başarısızlığa uğrayacaksınız ve dürüstsüzlüğünüz bir mektupla Disiplin Komitesi’ne gönderilerek, bu komitece kayıtlı doküman haline dönüştürülecektir. Bir kriz içinde olduğunuz için böyle bir şeyde bulunuyor iseniz, ÖA’na, Profösörünüze, danışmanınıza, akademik dekanlarınıza, danışma merkezi’ne, veya, bu krizde size yardımcı olabilmesi için, kampus içindeki bir başka güvenilir otoriteye konuşabilirsiniz. Aşağıdaki KKESSİ-Dekanlık Hocaları Komitesi tarafından kendi sınıflarında kullanılmak üzere, (ufak değişiklikler ile) dağıtılmıştır.

Akademik Yanlış Davranış Konusunda Tebliğ
Kabaca ifade etmek gerekirse, "plagiarism" bir hırsızlık ve sahtekarlıktır- bir başkasının fikrini, kelimelerini, yaklaşımını ve ifade kalıplarını çalmaktır; sahtekarlıktır, çünkü yazan, başkasına ait bir eserin/çalışmanın kendisine ait olduğunu iddia ederek, bundan bir kar/bir yarar (bir not/bir derece) temin etmeye çalışmaktadır.

Çok ciddi disipliner sonuçları olduğu için, bu kavramı iyi anlamak, çok önem taşımaktadır. Tıpkı bilim adamlarının, deneyleri tekrarlamak ve kontrol edebilmek için onlar hakkında tam ve kesin bilgi talep etmelerinde olduğu gibi, akademisyenler ve okurlar da, kaynaklarınızın yararlılığını kontrol edebilmek ve diğerlerinin söylediklerini kesin şekilde rapor edebilmek için, eksiksiz, tam bilgi talep ederler. Bu yüzden, bütün akademik yazılarda, atıf ve alıntılarda (örneğin, yazarını, başlığını, kaynağını, sayfasını) başka birinin fikrini, kelimelerini, ifade şekillerini her kullandığınızda, aynen, veya alışık olunmayan bilgiyi, tam olarak, vermeniz gerekir. Bilgi hırsızlığının gizli, sinsi ve zararlı bir diğer şekli, "patchwork paper" denilen, "yamalı-bohça örneği Ödev" yazmaktır ki, bu tipte, A kaynağından alınan bir fikri, B kaynağından alınan fikir ve kelimelerle dikip C kaynağı ile...devam edilir.

Yazma konusunda, Yazım ve İletişim Merkezinin tavsiyelerini talep etmeniz konusunda devamlı teşvik ve cesaretlendirilmenize karşın, Etüdleriniz, (sadece) sizin çalışmanız olmalıdır. Bir öğrencinin kağıdının kendisine aidiyeti hakkında bir soru olduğunda, Hocanın asistanı, o kağıdı Hocaya getirmekle yükümlüdür. Ödev’in çalınma olup olmadığını saptamak için her gayret sarfedilecektir. Bu, Hocalara ve programdaki diğer öğrencilere karşı dürüst olmak ve davranmak için yapılan bir girişimdir.

Etüdlerinizde kaynak kullanmak için 4 rehberiniz bulunmaktadır :

  • Bir kaynağın yapısını ve kelimelerini değiştirmek için asla, haklı, iyi bir neden yoktur - ya kendi kelimeleriniz ile özetleyin, veya (her iki halde de kaynağı belirterek) olduğu gibi (tam) alıntı yapın.
  • Alıntı yaptığınızda, olduğu gibi alın, alıntı işaretlerini kullanın ve kaynağı (mutlaka) belirtin.
  • Herkesin bilebileceği bir bilgi olmadığı halde ise, kaynağı, (özellikle) belirtin.
  • Bir alıntı yapıp yapmama konusunda tereddüdünüz olduğu takdirde, daima alıntı yapmayı seçin.
Ek bilgi: Alıntı-Atıf ve Kaynak kullanımı

Bir Kaynağa Nasıl Atıf yapılmalı
Eğer Yazılı Ödeviniz, verilmiş tek bir etüdü tartışıyorsa, ve siz de hangi etüd olduğunu metniniz içinde açık kılmak istiyorsanız, alıntı yaptığınız sayfanın numarasını veya kısa (veya kısaltılmış alıntıyı metnin uzunluğunun sonuna koyabilirsiniz. (Metnin, programda belirtilmiş versiyonunu kullandığınızı var sayıyorum. Öyle değil ise, lütfen referansın tamamını yazın.) Örnek:

William Jones, "The Will to Believe" adlı/başlıklı kendi Etüdünde, Clifford’un tanıksallığına/evidentializmine bir tenkit getirerek şu fikri savunuyor: "Kendi kişisel fiil/hareketimize dayanan gerçekler halinde, o zaman, arzuya dayanan inanç, şüphesiz yasal ve vaz geçilmez bir şeydir."(107)

Eğer Kurs için verilmiş bir kaynağı kullanmıyorsanız, referansı tam olarak, kaynak bibliyografi listenize koyun, ve bu kaynağa metninizde değinmeniz gereken noktada, yazarın soyadını, basım yılı, ve sayfa numarasını yazın. Örneğin, (Armstrong 1978, 75) gibi.

Alıntı/atıf için: Lütfen, İnternet kaynaklarına bakın: (bknz:) Citation Styles

Sormak istediğiniz bir sorunuz olur ise, ÖA veya Dersi veren Hoca ile mutlaka temas edin.