UYGULAYANIN
ÖN SÖZÜ
Bu bölüm içinde izleyeceğiniz ‘’24.00 Felsefenin Problemleri,’’ MIT’nin 2005 yılı Güz Dönemi’nde sunulmuş
olduğu şekli üzerinden dilimize çevrilmiştir.
Amacı, MIT’de bu kura katılmış olanlara, yüksek
öğrenim düzeyinde Felsefe nin ana başlıkları
altında yer alan önemli düşünce disiplin alanlarından MIT tarafından
seçilmiş alt-başlık oluşturan konularda,
kayda değer bir Akademik Program çerçevesinde:
1) Öğrenciyi, Felsefenin kafa yorduğu konular
hakkında,bunların içeriğinin temel unsurlarına inmek suretiyle, bilgilendirmek;
2) Öğrencinin tenkit edici,soruşturucu tarafı
ile; kendi görüşünü oluşturma ve savunma
yeteneklerini, geliştirmektir.
Bu konu ile MIT çatısı altında ilk defa karşı
karşıya gelen Üniversite öğrencisi için kayda değer bir Akademik Program seviyesinde
uygulanan öğretim ve öğrenimin MIT bakımından ‘’Tanımı’’ ise, sadece
bir ‘’Kurs’’tan ibarettir. Gerçekten de,
anılan program, Eylül-Aralık başlangıç,bitim ayları dahil, yalnız (4) aylık bir
program olup, takip edene, MIT’ye ne tam dönemli lisans ne de under-graduate
veya graduate ötesi bir derece çalışmasına kabul için bir dayanak yada bir
basamak hakkı tanımamaktadır.
Bu niteliğine karşın, aynı program, aslında,bunu
MIT çatısı altında takip eden öğrenci ile, bilgisayarının
başında,OCW/AçıkKurMalzemesi olanağından
dün yanın herhangi bir ülkesi veya en ücra köşesinde,aynı konuyu,
herhangi yaş ve öğrenim seviyesine rağmen ilgi duyarak izleyen bakımından ise, gerek Felsefe konusuna ısınmak, gerek bu bilim ve
düşünce dalının enginliklerine açılmada, herşeyden önce sağlam bilgi ve temeller edinme ile başlamak açı sından, değer
biçilmez bir olanak yaratmaktadır.
24.00 Felsefenin Problemleri, dört aylık
akademik programı, öğrenim dili türk çe olan Üniversitelerimiz ve bunun değerli
akademik niteliklere sahip Öğretim Üyeleri için,içerik ve uygulama bakımından, MIT seviyesinde bir örnek ve bir değerlendirme
kaynağı olarak da, üniversite/lisans öğrenimi düzeyinde değer li bir başlangıç için,
deneyime hazır bir olanak sağlamaktadır.
Program, yapısı, içeriği ve sırası gibi açılardan şu
şekilde düzenlenmiştir: 37 pdf’ten oluşan kur Programı, kabaca, program
uyugulamasına yönelik,temel ve ön bilgiler ile
başlamaktadır. Bu bilgiler:
·
Programın
amacı, Ana sayfayı oluşturan Kapak içindedir. (01)
·
İzlence:Programın oluştuğu: İnanmak İçin Neden; Rasyonalite ve İnanç; Akıl
ve Beden; Determinizm ve Sorumluluk; Ahlak ve Doğru Davranış; gibi Felsefenin
Beş ana konusu ve bu konular içine giren (27) Ders baş lıklarını
göstermektedir.(02)
·
Okuma parçaları ( ilgili
konudaki düşünürün temel görüşlerini içeren orijinal kaynak ve atıf ile
alıntıda kullanılabilecek metinlerdir.(03)
·
Takvim : uygulama ve ödev tarihlerini belirtmekte olup,kesindir.Değişik
lik, mutlaka ön-onay gerektirmektedir; (04)
·
İlgili kaynaklar: kaynak alınan genel web
sitelerini vermektedir.(05)
·
Akademik
program Öğretim üyesi Prof.Haslanger tarafından verilmiş haftada 2 saat ders, ve (8)pdf’lik yazılı ödevleri içermektedir.(06)
·
Yazılı
Ödev Rehberinin en başında ‘’bilgi-hırsızlığı’’ konusunda en şid detli ifadede
gösterilen titizlik ve böyle bir denemeye karşı gösterilecek tepki, ‘’düşünce ve yazılı ifadeyi içeren
telif hakları’’ na saygı eğitiminde herşeyden önce verilen birinci-yer nedeniyle,takdire şayandır.(06pdf 1)
·
Kurs
Programı, 3 saat sürecek bir Sınav ile son bulmaktadır.Bununla
ilgi li bilgiler,sınav soruları ve 2003 yılı örnekleri (3)pdf ‘te
kayıtlıdır.(07,a/b)
·
Kurs
Programı, (27) dersten ibarettir. Sadece pdf olarak ingilizce metin leri verilmiş
derslerin çevirisi yapılmış ve dersin ‘’(02)İzlence’’deki numa rası
korunmuştur. Örneğin, Başlangıç dersi pdf’i olmadığı için, ilk dersin numarası
(2) dir. İkinci dersten 27.derse kadar olan listede, böylece(1), (12) ile, (23-26) arası, boştur.
Uygulayan:
Erten KAYALIBAY , Nisan 2011