UYGULAYANIN  ÖN  SÖZÜ

 

Bu bölüm içinde izleyeceğiniz   ‘’24.00 Felsefenin Problemleri,’’  MIT’nin 2005 yılı Güz Dönemi’nde sunulmuş olduğu şekli üzerinden dilimize çevrilmiştir.

Amacı, MIT’de bu kura katılmış olanlara, yüksek öğrenim düzeyinde Felsefe nin ana başlıkları  altında yer alan önemli düşünce disiplin alanlarından MIT tarafından seçilmiş  alt-başlık oluşturan konularda, kayda değer bir Akademik Program çerçevesinde:

1)      Öğrenciyi, Felsefenin kafa yorduğu konular hakkında,bunların içeriğinin temel unsurlarına inmek suretiyle, bilgilendirmek;

 2)     Öğrencinin tenkit edici,soruşturucu tarafı ile; kendi görüşünü oluşturma ve  savunma  yeteneklerini,  geliştirmektir.

Bu konu ile MIT çatısı altında ilk defa karşı karşıya gelen Üniversite öğrencisi için kayda değer bir Akademik Program  seviyesinde  uygulanan öğretim ve öğrenimin MIT bakımından ‘’Tanımı’’ ise, sadece bir  ‘’Kurs’’tan ibarettir. Gerçekten de, anılan program, Eylül-Aralık başlangıç,bitim ayları dahil, yalnız (4) aylık bir program olup, takip edene, MIT’ye ne tam dönemli lisans ne de under-graduate veya graduate ötesi bir derece çalışmasına kabul için bir dayanak yada bir basamak hakkı  tanımamaktadır.

Bu niteliğine karşın, aynı program, aslında,bunu MIT çatısı altında takip eden öğrenci ile, bilgisayarının başında,OCW/AçıkKurMalzemesi olanağından  dün yanın herhangi bir ülkesi veya en ücra köşesinde,aynı konuyu, herhangi yaş ve öğrenim seviyesine rağmen  ilgi duyarak izleyen  bakımından ise, gerek  Felsefe konusuna ısınmak, gerek bu bilim ve düşünce dalının enginliklerine açılmada, herşeyden önce sağlam bilgi ve temeller  edinme ile başlamak açı sından, değer biçilmez bir olanak yaratmaktadır.  

24.00 Felsefenin Problemleri, dört aylık akademik programı, öğrenim dili türk çe olan Üniversitelerimiz ve bunun değerli akademik niteliklere sahip Öğretim Üyeleri için,içerik ve uygulama bakımından,  MIT seviyesinde bir örnek ve bir değerlendirme kaynağı olarak da, üniversite/lisans öğrenimi düzeyinde değer li bir başlangıç için,  deneyime  hazır bir olanak  sağlamaktadır.

 

 

Program,  yapısı, içeriği ve sırası gibi açılardan şu şekilde düzenlenmiştir: 37 pdf’ten oluşan kur Programı, kabaca, program uyugulamasına yönelik,temel ve ön bilgiler ile başlamaktadır. Bu bilgiler:

·       Programın amacı, Ana sayfayı oluşturan Kapak içindedir. (01)

·       İzlence:Programın oluştuğu: İnanmak İçin Neden; Rasyonalite ve İnanç; Akıl ve Beden; Determinizm ve Sorumluluk; Ahlak ve Doğru Davranış; gibi Felsefenin Beş ana konusu ve bu konular içine giren (27) Ders baş lıklarını göstermektedir.(02)

·        Okuma parçaları ( ilgili konudaki düşünürün temel görüşlerini içeren orijinal kaynak ve atıf ile alıntıda kullanılabilecek metinlerdir.(03)

·       Takvim : uygulama ve ödev tarihlerini belirtmekte olup,kesindir.Değişik lik, mutlaka ön-onay gerektirmektedir; (04)

·        İlgili kaynaklar: kaynak alınan genel web sitelerini vermektedir.(05)

·       Akademik program Öğretim üyesi Prof.Haslanger tarafından verilmiş haftada 2 saat ders, ve (8)pdf’lik yazılı ödevleri içermektedir.(06)

·       Yazılı Ödev Rehberinin en başında ‘’bilgi-hırsızlığı’’ konusunda en şid detli ifadede gösterilen titizlik ve böyle bir denemeye karşı gösterilecek  tepki, ‘’düşünce ve yazılı ifadeyi içeren telif hakları’’ na saygı eğitiminde  herşeyden önce verilen birinci-yer nedeniyle,takdire şayandır.(06pdf 1)

·       Kurs Programı, 3 saat sürecek bir Sınav ile son bulmaktadır.Bununla ilgi li bilgiler,sınav soruları ve 2003 yılı örnekleri (3)pdf ‘te kayıtlıdır.(07,a/b)

·       Kurs Programı, (27) dersten ibarettir. Sadece pdf olarak ingilizce metin leri verilmiş derslerin çevirisi yapılmış ve dersin ‘’(02)İzlence’’deki numa rası korunmuştur. Örneğin, Başlangıç dersi pdf’i olmadığı için, ilk dersin numarası (2) dir. İkinci dersten 27.derse kadar olan listede, böylece(1), (12) ile, (23-26) arası, boştur.

                                                                                                            Uygulayan:                                                                                                          Erten KAYALIBAY , Nisan 2011