HSAR 252:Roma Mimarlığı

Ders 20 - Yunan Şişelerinde Roma Şarabı: Atina’nın Yeniden Doğuşu

Genel Bakış:

Profesör Kleiner Atina’nın Roma Dönemi’nde, özellikle Yunan hayranı olan iki imparator; Augustus ve Hadrainus zamanında yeniden doğuşunu anlatıyor. Bazıları Atina’daki Roma mimarlığını Klasik ve Helenistik Yunan mimarlığının bir türevi olduğu gerekçesiyle görmezden gelir ama Profesör Kleiner yüksek kaliteli Yunan mermerinin ve Yunan taş ustalarının bu yapıları önemli hale getirdiğini gözler önüne seriyor. Dahası bazı yapılar, Roma Dönemi’nde Yunanistan ile Roma arasında süregelen yaratıcı bir mimari fikir ve motif alışverişi olduğunu kanıtlar niteliktedir. Profesör Kleiner kısaca Atina tarihine değindikten sonra Agrippa Odeion’u gibi Augustus ve Agrippa tarafından Akropolis’de, Yunan ve Roma agoralarında inşa ettirilen yapıları tanıtmaktadır. Ardından Hadrianus'un inşaat programı dahilinde bir sukemeri, su deposu cephesi, Hadrianus Kütüphanesi ve yapımına 600 yıldan fazla bir zaman önce başlanmış devasa Zeus Olympios Tapınağı’nı anlatılıyor. Profesör Kleiner dersi, Mouseion Tepesi’nde inşa edilen bir Traianus Dönemi mezar yapısı olan Philopappos Anıtı ile sonlandırıyor. Bu mezar, aslında Romalılar tarafından yenilgiye uğratılan Kommagene kraliyet ailesinin bir üyesi olan ama daha sonra Roma’da consul seçilmeyi başararak Atina’ya taşınan bir adam için kızkardeşi Balbilla tarafından yaptırılmıştır.

Okuma ödevi:

Ward-Perkins, John B. Roman Imperial Architecture, s. 263-272

Video:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



.mp4 formatında bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.

Video Metini: PDF

Görsel Malzeme Kaynakları:

HSAR 252 derslerinde, Wikimedia Commons, Google Earth ve Yale University Press gibi çeşitli kaynaklardan edinilenlerin yanı sıra çoğu Profesör Kleiner’in özel koleksiyonundan alınan 1500’den fazla görsel malzeme kullanılmıştır. Bazı plan ve görüntüler bu proje için yeniden çizilmiştır. Özel teşekkürler için lütfen bakınız: Image Credits – Lecture 20 [PDF].